Odlingarna

Här hemma odlar barnen som fullt. 

Tänk vad tid Ellie och Kevin lägger på det här. Vattnar, pratar med växterna, spar varenda mjölk kartong och sugrör. För återbruk är viktigt säger dom. Jag kan inget annat än att vara stolt och ganska less på att alla växter som tar upp nästan alla våra fönster.   


(null)

19 paprikor, 12 chili,  gurkor, 12 meloner Och  33 tomater. 


gräslök, timjan, basilika,  persilja och lite olika blommor. 


Jag lovade mig själv och min familj förra året att det absolut inte skulle bli lika mycket plantor till nästa år. Så vart det verkligen inte. 

Plantagen hade ta 20 fröpåsar, betala 20 kr. 

Hur kan man låta bli då? 🙈


Aja, till April får barnen sälja av lite plantor eftersom det där är deras projekt. Helt omöjligt att ha allt det där ute på balkongen. 

Dessutom så spara barnen pengar inför Greklandresan i sommar. 



Någon som är intresserad av någon planta? 
Tinga här på bloggen, via sms, Instagram eller Facebook. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0