Året som gått

(null)
(null)

Jag ska nu försöka göra en snabb översikt över vårt år sedan sist jag var här inne, tur att jag har instagram som jag kan hjälpa till. 
Men vi börjar med min och barnens utomlands resa till Kos som vi åkte med tillsammans med Malena, Nova och Marie. Två härliga veckor med god mat och en massa bad. Den största överaskningen var när Fredrik komma och överaskade oss, vi hade ingen aning om att han skulle komma. Anledningen till att han inte följde med var för att han råkade ta semester helt fel veckor och jag hade redan bokat resan när vi fick reda på vår lilla tabbe. Men några dagar fick vi allt. 
 
Kort efter vår utomaldans resa så drog vi till Gröna lund med farmor och farfar där vi körde en hel dag. Kevin är lite som sin far som inte är så förtjusta i att det går snabbt. Ellie är mer som mig, ju snabbare det går ju roligare är det. Jag skrattade så mycket att tårarna sprutade när vi åkte vilda musen. Årets morsa som skrattar åt sina förskräkta barn. Men Ellie skulle åka den om och om igen, kevin däremot var inte lika impad och höll sig till dom mindre snabba åkturerna. 
 
Vi hann även med en sväng till Arboga där vi tältade i några dagar och en dagskryssning med mormor. Så en lång weekend till Malta, bara jag och Fredrik, där vi fick simma med delfiner och uppleva Malta med en båttur och ett gäng mysiga promenader. Vi både gjorde våra första utomlands tattuering där. En varsin jing och jang.
 
(null)

När vi kom hem var det dags att börja skolan och jobb igen. Semesterna tar verkligen slut snabbt.
Kevin började äntligen i skolan, som han hade längtat.
Ellie återgick till sin ridning och hon provade något nytt och började på gymnastik. Vilket hon älskade så mycket att hon idag går två dagar i veckan på gymnastik och skippat ridningen helt, då tiden inte går ihop. 
Kevin kör för fullt på sin fotboll. 
 
Ellie har fyllt 8 år och Kevin 7 år. 
Som så många andra har vi firat julafton och nyår. Jag och fredrik tog in på ett hotell i västerås, för att jag behövde komma bort. 
Sedan så kom tyvärr covid-19. Vilket innebar för oss slut på äventyr till en stor del och spenderat väldigt mycket tid på hemmaplan.
Med något undantag till att åka till Mantorp för att träffa våra underbara vänner. Där vi fick spendera mycket tid utomhus, höjdpunkterna var när barnen fick åka 4-hjulning och rida. 
Om vi har varit sjuka, svar ja... Vi låg hemma i tre veckor med feber, hosta och halsont. Om det va vovid-19 eller inte vet vi ju inte. oavsett så höll vi oss hemma. vilket vi fortfarande gör. En massa pyssel och ute aktiveter är det vi håller oss sysselsatta med. 
Jag har börjat tränar en hel del, visserligen hemma och börjat springa i skogen.
 
vad roar ni er med?
Vad ska ni hitta på i sommar? 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0