Sån är jag

Jag bryr mig inte om vad folk tycker om mig. Jag är jag och så är det.
Att vara mamma till Ellie är något jag känner mig säker i och stolt över.
Självförtroendet finns där, men det är självkänslan som saknas.

Är så osäker på allt och sällan nöjd med det jag har gjort.
Jag kan må så oändligt dåligt av ångesten jag kan få.

När jag gör någon (det kan vara vad som helst) så kan jag känna,
var det det verkligen så här man gjorde, tänk om det går åt helevetet och massor med andra negativa tankar.
Jag måste verkligen pressa mig själv med att göra klart det jag börjat med.

När jag väl är klar så är jag så missnöjd
att jag skulle kunna hoppa ner i ett håll och aldrig mer komma ut igen.

För att inte göra det så söker jag bekräftelse från folk i min omgivning.
(Jag tycker synd om dom som måste stå ut) 
DUM som jag är så tror jag inte på dom om någon säger något bra.
Tyvärr så tror jag inte heller på någon om det kommer en komplingmang får ingen stans.
Men om det inte är en komplingmang, ja då suger jag mig åt det som en jävla svamp.

Jag har aldrig gjort något som jag känner att jag är det minsta nöjd med.
Det känns så otroligt tråkigt och jag försöker övertala mig själv att det vart sjukt bra.
Det blir bara ett bakslag.

Jag försöker tro på det andra säger.
Men i bakhuvudet så hör jag alltid en liten röst som säger h*n ljuger för att vara snäll.


Jag vill inte he upp för jag har så många ider, som jag vill göra.
Jag har ingen aning om hur jag ska ta mig åt och jag vet att jag har för höga förväntningar på mig själv.

Hatar att känna så här och jag hatar att jag inte kan få uppleva lyckokänslan att det vart bra.




Det är ett stort steg för mig att skriva om det här och ännu steg att publicera det, så alla kan läsa om det.
 
Det är inte ett dug synd om mig, jag bara berättar en del av mig.


Kommentarer
Postat av: malin

Man kan inte BARA vara perfekt.
Men bra att du dela med dig om detta sötis!
<3

2012-06-19 @ 20:25:21
URL: http://finallyfound.blogg.se
Postat av: Anonym

Min underbara dotter, jag vet att jag inte kunde fått en underbarare dotter än just dig och Ellie har fått världens bästa mamma, jag är så stolt över dig och älskar dig så mycket

Svar: Älskar dig världens bästa mamma!
Ina

2012-06-20 @ 07:29:16
Postat av: Anonym

Förstår att du kan känna som du gör, det gör vi nog alla ibland. Som mamma, maka, människa, kollega mm kan man känna sig otillräckelig. Men du och Fredrik har skapat nåt unikt: Ellie!!! Och vad är det om inte något helt fantastiskt och helt underbart. Och börjar bara "ungskrället" ;-) att sova så du hinner sova ikapp kanske det börjar kännas bättre.

2012-06-20 @ 16:17:26
Postat av: Anonym

Nu blev det väl nåt galet igen....Sammanfattningsvis...Du är precis perfekt som du är. Kram

2012-06-20 @ 16:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0