God natt

Vi har fortfarande svårt här hemma med sömnen.
6 vanliga sömn - misstag fick jag till mailen. Nu så vet jag vad jag gör för fel och det jag gör rätt.

här är dom 6 vanligaste misstagen.

Misstag 1: Lägga sitt barn för sent
Misstag 2: Förlita sig på rörelse
Misstag 3: Överstimulering
Misstag 4: Hoppa över godnattrutinerna
Misstag 5: Variation
Misstag 6: Byta bort barnsängen för tidigt

Vi har noll nattrutiner. Dags att kanske fixa?
Det enda dom små behöver är förvarningar att det är dags att sova.
Tydligen är godnatt saga aldrig förtidigt att börja med.
Toppen, hur mysigt är det inte att mysa med en liten barnbok?

Okej, från och med nu ska Ellie få somna i sin egna säng.
Önska mig lycka till. :)

Just ja bebisar är inte mörkrädda, det kommer senare.
Vi som varit oroliga att Ellie har varit mörkrädd. hahaha

Men nattrutiner var det, nattsaga kl 8,45 i en kvart?
Måste leta fram lite böker nu..

Men hon väcker oss fortfarande 3-4 timme.
Det är nog det jobbigaste just nu.

Vet inte vad jag ska göra åt det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0