I just want to go home

Vet ni vad?
Det är inget fel på det här stället om man är gammal eller uppvuxen här.
Men någon som jag trivs inte på värmdö.
Känner mig inte trygg och oändlig rastlös.
Jag har snart bott här i två år, gett det två ärliga chanser.
Försöker gilla stället, försöker känna mig säker.
Jag vill tillbaka till där jag är uppvuxen på.
Det är där jag trivs. När jag är där jag känner mig lugn och det finns alltid något att göra.
 
Här ute finns det inte ens en riktig lekplats. Slängt ut någon sandlåda och två gunger.
Dom snåla jävlarna har inte ens kunnat kosta på en bebis gunga..!
Ändå är det värmdö som har en av dom högsta skatterna?!
I min värld är det lite väl konstigt.
Jag menar bara att jag är uppvuxen med stora och många lekplatser vart man än gick.
Med lekborgar, plaskdam, många olika gungor, lekstugor, rutschkanor, sandlådor utan kattbajs i och skog att leka och byggakorgor i. Till och med backar att åka pluka i!
 
Värmdö är jävligt fint att bo på, men absolut inget roligt för barn eller för föräldrar.
Människorna är så trevliga, jag får många hej från människor jag aldrig sett tidigare.
Jag älskar lägenheten, den är väldigt jag och det känns hem trevligt.
Men jag trivs inte här på värmdö.
Känns som att varje gång jag lämnar "stan" så lämnar jag en del av mig själv.
Det är ingen hemlighet att jag vill bara flytta härifrån.
En stads bo är väl alltid en stads bo, antar jag..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0