Jag önskar dig inget ont i livet

Men du ska ha klart för dig att jag inte önskar dig något gott heller.
 
 
Att gå efter sin ilska. Ja det är ni som skapar hat och krig.
Det är ni som är svaga som hanterar saken efter sin ilska.
 
När jag går efter känner jag mig somen rasist(?) mot mänsligheten och ångrar mig.
Då jag inser att jag är bättre än såochlåter det vara tills jag är lugn nog att hantera skiten.
Enda problemet är att folk inte har vett nog att sluta själva.
 
Jag vill inte vara en sån som går efter, en hatare.
Jag tror inte på det, fred och kärlek är något så mycket bättre.
Har varit en sån som hatar, gjort saker jag ångrar.
Men lika många gånger blivit sårad tillbaka.
Mitt i allt insåg jag att det måste finnas ett stopp.
Nu är jag här idag. Vägrar sjunka lika lågt.
Feg skulle vissa säga. Varsågod.
Men både du och jag vet att det är jag som kommer sova gott, inte du.
 
Så otroligt trött att alltid få höra att jag får allt och aldrig betalar för mig själv..
Fredrik betalar massor, det gör han.
Men tänk om det hadevarit tvärtom?
Att han var hemma och jag jobba, självklart hade jag betalat allt.
Men då hade det inte varit någon som har slängt ur sig några korkade kommentarer om det.
Att jag ens behöver känna mig tvingad att förklara mig är inte okej...
Så fakta till er som tror ni vet allt.
Visste ni att det mesta av Ellies kläder och grejer är köpta avmig ?
utomlands resan som är bokad, jag la ut 11000 kr.
Dom fickpengar som är undan stoppade är det jag som har lagt undan.
Chockerande va??
 
Jag har jobbat exakt som alla andra.
Att jobba på just det det stället är inte många som skulle klara,
tror mig jag har sett människor brutit ihop.
Jag gick ditt varje dag, att gå upp ur sängen var en kamp. 
Jag hade ont i ryggen och börja få ont i magen ( var gravid ).
Stressad och mådde anmält dåligt. 
 
Om det inte hade varit för Fredrik hade jag fortsatt gått ditt.
Jäklar vilken bra lön man fick.
Jag har kämpat och nu får jag jävligt bra försäkringspengar.
Det bästa av allt var när jag sluta jobba där, fick dubbla löner, semeste ersättning, skattepengar.
Plus att jag var smart nog att sparat en massa pengar under dom 9 månaderna jag jobba där.
Inte samlat på mig en enda räkning, inte ens en mobil räkning.
För jag aldrig visste hur länge jag skulle få jobba kvar.
Som ni kanske förstår så hade vi gott med pengar, fast jag inte jobba.
 
Att Fredrik jobbar så pass mycket som han gör, är ett val han gör.
Inte för att han behöver det.
Det kan vara så att han älskar att jobba,
är pengarkåt eller
så vill han inte umgås med mig.
Ja det svaret beror på vem man frågar.
 
Känner du dig träffad?
Ja förlåt om du tar illa vid.
Men så är det.
 

Kommentarer
Postat av: Tina ö

😘 du ska inte äns behöva skriva det här, det är ert. Ni gör som ni vill.. Å du här hemma är det inte jag heller som tar in dom stora pengarna...😘 många kramar

Svar: Jaa det tycker inte jag heller, men kände att folk måste sluta. Det är ju så det brukar vara när mamman är hemma och pappan jobbar, och tvärtom.
Så jag förstår inte varför folk är så i mot vårt val...
Ina

2012-09-12 @ 20:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0