Ännu fler frågor

Varför har ni inte vänt på vagnen?
 
Ellie har inte vissat något intresse av att sitta framåt vänt.
Men den största anledningen är att jag vill kunna ha ögonkontakt och kunna prata med Ellie.
 
Varför tog ni reda på könet på lillebror och inte på Ellie?
 
Med Ellie ville vi att det skulle vara en överraskning.
Men nyfiken höll på att ta död på mig, vilket var en bra förlossnings-mål, att få veta könet.
Nu var jag lite kluven, jag ville inte ta reda på det samtidigt som jag ville.
Det är ju så spännande att inte veta.
Vi hade kvar allt med Elllie, mycket rosa.
Som ni redan vet har allt rosa bytts ut till blått.
Att tagit reda på könet gör det väldigt roligt att förbereda allt inför ankomst.
 
Det här med hen, vad tycker du om det?
 
Som jag säger om det mesta, jag har inget i mot vad andra gör. Deras val.
Men för mig känns könsneutralt så fel.
Tjejer ska få vara tjejer, killar ska få vara killar.
Lika mycket som tjejer ska få vara kille och tvärtom.
Jag uppmuntrar inte Ellie att leka med dockor och barnvagnar.
Hon har bilar och dockor. Vad hon väljer att leka med är hennes val.
Just nu leker hon med sin barnvagn, kör in den i väggen och säger doooonk.
Springer till nästsa vägg och säger dooooonk, och hon älskar att åka runt med sina bilar.
Grannarna under kan inte vara lyckliga.

Men det här att det jag väljer mycket rosa kläder och klänningar är för att jag tycker det är så gulligt på tjejer.
Så länge jag har möjligheten att välja vilka kläder dom ska ha så kommer jag göra det.
Den dagen då dom vill annat, så självklart ska dom få hjälpa till att välja kläder.

Jag tänker inte säga att Ellie INTE ska få leka med verken docker eller bilar.
Lika så med lillebror.
 
Den frågan som ställs mest just nu när kommer han?
 
Han är beräknad till 30 april. Men när han kommer är hans val.
Jag önskar att jag visste, för min del så önskar jag att han kommer när som helst.
 
Hur mår du och vilken graviditet är jobbigast?
 
Stund viss så mår jag bra, då jag inte har någon huvudvärk, trött, värk i svanskottan eller magen.
Dom stunderna är underbara.
Annars så är det inte lika roligt att vara gravid.
 
Med Ellie var det mycket illamående och huvudvärk. Ont i ryggen.
Stundviss
Så jag tycker att att den här graviditeten är jobbigast.
 
 
Vad mer önskas till lillebror?
 
Hmm, det som saknas är ju en liten enkel speldosa och babysitter.
Villl bara ha en liten nalle som man drar i så spelas det en låt.
Nappflaskor har han bara en utav, en halklapp.
Han har mycket nu den första tiden. Men inte lika mycket framåt.
 
Storasyster önskar sig?
 
Den långa hemma tiden inbär att hon kommer behöva sysselsättning tråkiga regn dagar.
Pyssel tillbehör. Så som stora pärlor, med pärlplattor och pärlhalsband.
playdo lera, färg glada papper, lek saxar, pennor. Jag vet inte vad som finns för skoj.
Hink och spadde att ha utomhus soliga dagar.
 
Hur känner Fredrik sig nu mot slutet?
 
Han går runt och är ganska otålig, väntar ivrigt på att han ska komma ut.
Varje dag frågar han är det inte dags?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Joanna - mina två hjärtan

Wille åker också bakåt :) han får göra det hur länge han vill, gillar att kunna se vad han gör.

Svar: Så länge dom är nöjda, verkar det dumt att vända håll :D.
Ina - en mammas historia

2013-04-17 @ 20:29:40
URL: http://mittunderverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0