Dikten

 
 Den här morgonen ler jag när jag ser era ansikten och skrattar när jag känner att jag vill gråta av trötthet.
 
Idag ska jag kliva över tvätten, lyfta upp er och ta med er ut till lekparken.
jag ska låta disken ligga kvar och låta oss rita tillsammans.
jag ska stänga av mobilen och låta bli att sätta på datorn och sitta med er och se vad ni vill göra.
 
Den här dagen ska jag inte skrika åt er en enda gång, inte ens det minsta grymt när ni skriker och gråter. 
 
 Den här kvällen. . .
när jag kysser er god natt kommer jag att hålla er litet hårdare, litet längre.
Det är då jag kommer att tacka Gud för er och inte be honom om något mer förutom en dag till.
 
Jag kommer att tänka på de mammor och pappor som letar efter sina försvunna barn,
de mammor och pappor som besöker sina barns gravar i stället för deras sovrum,
de mammor och pappor som är på sjukhus för att med gränslös sorg se sina barn lida.
 
Jag är väldigt lyckligt lottad som har er.
Mina fina små älsklingar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0