Leker med tanken

Jag har ju som plan att försöka vara mamma ledig så länge som möjligt, men för att spara föräldrar dagar och få in några slantar så vill jag komma på en hobby som man kan känna lite pengar på. 
 
Att  få beställningar inom bakning, vore drömmen men körkort saknas. 
Kan tyvärr  inte att köra ut. 
Överlycklig att jag fick en beställning på en nougat brownie. 
Hoppas på fler beställningar. 
 
Norpa, färga och göra ögonfransförlägning på folk är en annan idé.
Men det kommer ta tid och kommer bara funka varannan vecka. 
Men först så måste jag lära mig göra fransar. Nopra och färga är inga som helst problem.
 
Jag sätter mig gärna och syr,
 inte super kunnig. 
Men kanske ska hitta en speciell grej och göra flera stycken av det och sedan sälja. 
Typ dregelhacklappar, napphållare, bumperskydd, eller mössor. 
Varför inte göra  matchande kit. 
Så ska sätta mig och sy när jag har tid över.
 
Livet är full av möjligheter, gäller bara att hitta den som passar en. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0