Tankar kring att lämna Stockholm

 
Jag älskar, älskar Stockholm. 
Det känns tryggt,
det är ju trots allt min hemma stad.
Men det kanske är dags att lämna boet för att pröva något annat, 
undvika gamla hjulspår, 
träffa nya människor och 
våga börja om någon annanstans. 
Det som är stora hindret i det hela är ju att lämna våra familjer, släkten. 
 
Är lagom trött på hur folk beter sig,
förstör saker som inte är deras,
våldet som skapas. 
festlivet är ett minne blått,
ett avslutat kapitel för min del. 
Men jag är svag för aktiviteter,
bara spontant åka till ett lekland/gård,
kryssning, museum
eller bara kunna åka hem till familjen. 
 
Slumpen visade oss huset på blocket.
Vi nappa, åkte och kolla. 
Vart super besvikna att ett annat par fick det. 
Nu visar Gud återigen att huset är menat att bli vårt. 
Ägaren har även gått ner i pris, låne löftet finns från banken. 
Ja egentligen vad mer bevis behöver vi? 
~ Måste våga satsa för att vinna. 
 
Men vad gör jag med min rädsla och min instinkten som säger spring för livet? 

Kommentarer
Postat av: Joanna - mina två hjärtan

För mig är släkt och familj det viktigaste man har. Personligen hade jag inte flyttat långt i från dom. Men sen tycker jag om värmdö otroligt mycket, det finns ju närheten till allt :) ska bli spånnande att höra hur ni väljer, ni har inte funderat på att köpa något hus här på värmdö men längre ut? Så ni får tomt, större, och ett nytt projekt men ändå kan stanna nära släkt.:)

2013-08-27 @ 18:49:29
URL: http://mittunderverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0