Sommarplaner


 
I natt låg jag vaken, ont i magen igen.
Låg och fundera på vad jag och barnen ska göra i sommar.
Enda jag kom fram till var att jag och Ellie ska plantera potatis, jordgbbar,  tomater och en fin blomma.
Som hon ska få välja.  Tror hon skulle tycka det är roligt. Gräva, bli smuttsig = hur roligt som helst.
Picknick inne i stan, där alla lekplatser är som även hundarna kan följa med.
 
Jag låg där och kom inte på mer.
Vad kan en två barnsmamma som har  två hundar och är en gräsänka.
Utan körkort.
(Gräsänka = en sambo/man som jobbar borta).

Vill sysselsätta mig och hela familjen, så alla kan vara nöjda.
Tror dock inte att lillebror bryr sig så mycket.
Men mamman och storasyster blir att för lätt rastlösa.
 
Vill åka till något badställe.
Som inte är allt för mycket folk, långt och framför allt att hundarna kan följa med. 
Jag kan lämna hundarna ensama men vill inte lämna allt för länge.
 
Fredrik jobbar varannan vecka, men jag förbreder mig alltid på att vara ensam hela sommaren.
Då han har som mest jobb på sommaren och inte lika mycket jobb på vintern.
Jag förlitar mig på Fredrik, han hjälper med allt och han tar aldrig ett extra jobb utan att kolla med oss.
Behöver jag hjälp, tvekar han inte en sekund.
När han tar extra jobb, kommer han hem i mellan, stor handlar mat och myser med oss en stund.
 
Iallfall så kommer jag inte på något vi kan göra under sommaren.
Allt från att kosta pengar till gratis.
Soliga dagar till regninga dagar.
Lätta dagar och tuffa dagar.
Även namn på olika platser så som lekparker och badställen.
 
Jag är öppne för förslag.
Behöver alla ider jag kan få.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0