Cookies monster

Jag vart då inte riktigt nöjd med cookis monsterna, då jag vill att dom skulle ha högre volym.
Så mer fyllning i formarna nästa gång. Kanske även en annan frosting.
 
 
 
100 g smör
2 st ägg
1.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tskbakpulver
1 nypasalt
 
Vaniljfrosting:
250 g florsocker (ett halvt paket)
80 g mjukt smör
1/4 dl mjölk
1 tsk vaniljsocker
 

Smält smöret. Vispa ägg, socker och vaniljsockret poröst.
Rör ner det smält smör och mjölken.
Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.
Placera ut pappersformar i en muffinsfromar. Använd gärna muffinsplåt så får man höga och fina muffins.
Klicka i smeten och lägg i blåbären.
Grädda i mitten i ugnen i 175 grader i ca 10 min.
 
Vispa ihop florsocker och smör till en slät smet.
Blanda sedan i mjölken och vaniljsockret. 
Vispa tills frostingen är lätt och fluffig, minst 5 minuter.
 
Bred ut på muffinsen, skär små kakbitar och lägg på muffinsen.
Som ögon använde jag M&M och klicka på lite kristyl.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0