Min framtid, min dröm.


 
Jag har alltid velat öppnat eget,  vill fortfarande.
Har varit inne på många idéer.  
Men nu har jag ändrat mig och känner att det här är det.
Om jag ska öppna eget så är det det här jag ska göra.
Stora planer.
Har målat upp en bild på exakt hur det ska se ut.
Brist på fantasier har jag inte i alla fall.
 
Drömmen är inte att bli rik på det här.
Bara så att det i alla fall går lite plus varje månad.
Men absolut det bästa är att få jobba med något jag älskar
och framför allt variationen ett eget företag ger.
 
Med pengar i fickan kan en blondin som jag ha möjligheten att öppna eget.
Finns folk för all idag..
 Problemet är vägen ditt och just dom här pengarna.

Jag bara älskar min ide.
Att öppna eget ensam är inget jag vill.
Roligare och lättare blir det ju med någon.

Villig att skriva ut om den iden här på bloggen, nej.
För inte vill jag att någon annan ska sno min ide.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till lilla Ella

Så spännande! Lycka till med din idé. Jag har också en dröm om att öppna eget i framtiden. Vi får se vad det blir :)

Svar: Jag hoppas verkligen att det någon gång blir av:),Tyvärr är det inte så lätt.
Lycka till du med. :)
Ina - en mammas historia

2013-06-23 @ 19:58:33
URL: http://emmaingrid.blogg.se
Postat av: Erina - Mamma till pseudotvillingarna Wilmer & Wilma

Jag ä rlika sugen som dig på att öppna eget, något som man kan gå runt på i framtiden. Jag har så mycket olika drömmar och ideer som jag faktiskt tror starkt på men vill heller inte vara ensam och ha allt ansvar på bara en själv och behöva jobba arslet av sig även om man såklart får göra det om man är 2st också. mne inte riktigt samma sak.

Så jäkla synd att ni inte bor i karlstad, för i denna lilla storstaden finns inte mycket. Stor stad, många människor men inget nytt. Så de ideer jag har tror jag faktiskt skulle gå väldigt bra.

Du får ta me ddig familjen, flytta till Karlstad så kör vi igång :) FAN VAD NICE DET HADE VARIT.

Svar: Det är ju så mycket som ska göras med eget företag, så en eller två extra händer behövs framför allt om man också har familj att tänka på.
Jag är as trött på den här staden.
Så en flytta härifrån, jag skulle inte banga.

Vad för ider har du? :)
Jag delar gärna med mig om mina till dig.
Ina - en mammas historia

2013-06-26 @ 09:57:08
URL: http://www.erinatomasson.blogg.se
Postat av: ERINA - Mamma till pseudotvillingarna Wilmer & Wilma

Jag har alla möjliga ideer eftersom jag är ganska kreativ av mig.

Jag älskar att baka så en bageri med perosnliga dekorations tårtor vora as häftigt, finns inget liknande här i Karlstad. Starta upp en sida där man säljer namntavlor/doptavlor, jag gör det redan men bara till folk jag känner. Jag älskar allt som har med bröllop att göra så det vore häftigt att ha en egen firma där man hjälper folk med deras önskemål och ordnar åt dom alltså bröllopsfixare (men tyvär är sverige för snåla för sånt) Sen är jag galen i inredning så en egen liten inredningsbutik med shabby chic stil osv och där man även kan erbjuda egen tillverkade/personliga saker till tex presenter som dopstolar/pallar osv osv... Sen vet jag en dunder bra sida på nätet där man kan handla nere ifrån kina massor av saker till helt otroliga priser. Den sidan har ALLT, allt från kläder till dam, herr, barn, baby, skor, väskor, skönhetsprodukter som smink, parfymer, barnartiklar, leksaker, tekniksaker, inredning osv osv... det finns ALLT där till sjuka priser.

Ja det bara sprutar av ideer i min hjärna och det hade varit helt jäkla amaing att starta upp nått eget. Dock vill man ju inte vara ensam, utan ha en till med sig.

Svar: Gud så många bra ider du har! Är det något av alla grejer som du är mest sugen på?:)
Ina - en mammas historia

2013-06-27 @ 22:12:53
URL: http://www.erinatomasson.blogg.se
Postat av: Erina - Mamma till pseudotvillingarna Wilmer & Wilma

Meeen... Skrev värsta inlägget.om mina ideer vart tog det vägen. Har du inte fått det?

Svar: Förlåt att det tagit sån tid. Har varit fullt upp hela helgen :)
Ina - en mammas historia

2013-06-28 @ 23:17:54
URL: http://erinatomasson.blogg.se
Postat av: Erina - Mamma till pseudotvillingarna Wilmer & Wilma

Ja helst skulle jag ju vilja ha en butik som riktar sig till barn. Fast tex barn kalas, dop, speciella presenter. Inte en Leksand affär lixom det finns det gott om. Tex en affär där man tar beställningar på dekorations tårtor för kalas, dop osv och även om man vill ha cupecake osv. Och sen även sånt som behövs för en högtid, sälja ballonger, och allt i.för kalaset med dukning, dekoration osv och då även kunna erbjuda att komma till lokalen innan ett dop tex och göra ordning så föräldrarna inte behöver tänka på det. Och sen sälja sånt som kan ges bort i present/dop som namntavlor, dop stolar, dop pallar osv osv.

Då får man ju in bakningen, tavlor, presenter och även fix för högtider även om det inte är bröllopsfix utan man håller det till barn nivå med dop och kalas.

Vad säger du? Ni flyttar ner till Karlstad på en gång va :)

2013-07-02 @ 23:19:58
URL: http://erinatomasson.blogg.se
Postat av: Erina - Mamma till pseudotvillingarna Wilmer & Wilma

Ja helst skulle jag ju vilja ha en butik som riktar sig till barn. Fast tex barn kalas, dop, speciella presenter. Inte en Leksand affär lixom det finns det gott om. Tex en affär där man tar beställningar på dekorations tårtor för kalas, dop osv och även om man vill ha cupecake osv. Och sen även sånt som behövs för en högtid, sälja ballonger, och allt i.för kalaset med dukning, dekoration osv och då även kunna erbjuda att komma till lokalen innan ett dop tex och göra ordning så föräldrarna inte behöver tänka på det. Och sen sälja sånt som kan ges bort i present/dop som namntavlor, dop stolar, dop pallar osv osv.

Då får man ju in bakningen, tavlor, presenter och även fix för högtider även om det inte är bröllopsfix utan man håller det till barn nivå med dop och kalas.

Vad säger du? Ni flyttar ner till Karlstad på en gång va :)

2013-07-02 @ 23:20:59
URL: http://erinatomasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0