På bussen

 
Som ni vet så åker vi kommunalt väldigt mycket
och mycket har jag varit med om under resorna,
tyvärr är det allt för sällan man får en hjälpande hand.
Idag var busschauffören på min sida.
Gud så tacksamt men ack så pinsamt.
 På bussen står det redan två vagnar.
Där bak var det tomt men det är trappor och för tungt för mig att få upp vagnen.
Så som vanligt står jag kvar och tänkte vänta på nästa buss.
Busschauffören tyckte annat.
Så hon ropar ut i högtalaren att dom som har en singelvagnen kan faktiskt hoppa bak.
Vilket en mamma går ut och hoppar på där bak så vi fick komma på.
Hur snällt var inte det av busschauffören?
Som förretsen var en kvinna.

Väl på bussen ser jag ett gammalt gammalt par.
Dom var så söta ihop och hur dom var mot varandra.
Mitt hjärta smälte och tårarna var inte långt bort
Så som dom har vill jag också ha med Fredrik när vi blir lika gamla som dom.
 

Kommentarer
Postat av: Joanna - mina två hjärtan

Donkey duo kommer inte ens in genom bakdörren så man är lite lärdom man inte varutrafik att få en snäll busschaufför :)

Svar: Haha aha det visste jag inte om ens. Tur att jag inte försökt ta oss på där bak.. Åker ni mycket buss??
Ina - en mammas historia

2013-06-19 @ 07:44:19
URL: http://mittunderverk.blogg.se
Postat av: Joanna - mina två hjärtan

Såg att jag har skrivit som en kratta haha, men du förstod nog vad jag menaade. aa det blir en del bussåkande :)

2013-06-20 @ 23:23:52
URL: http://mittunderverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0