Ett gäng väskor

 
Härom kvällen fick jag så ont i magen och rygg.
Som värkar, tror jag.
(Med Ellie hade jag verken förvärkar eller "lätta värkar".
Så har ingen aning om hur det känns att ha.)
Plus så låg han och tryckte ner.
Ont gjorde det iallfall.
Så säger Fredrik tänk om han kommer ut tidigare.
Inga väskor packade eller barnvakt. 
Men att packa en liten bb väska till honom och en resväska till Ellie.
Blir det nog att packa, om någon vecka eller dagar.
 
Jag packa en bb väska för drygt ett och halvt år sedan.
Ändå vet jag inte vad jag ska packa ner nu. 
Hur många dagar ska jag packa till Ellie?
Jag gillar inte tanken att behöva vara borta från Ellie i mer än ett dygn.
Kanske bäst att förbreda sig på det?
 
Bör skriva en lista som behövs till mig och dom två små.
I vilket fall så löser det sig, hoppas jag. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Joanna - mina två hjärtan

Jag ville inte häller lämna bort Willem, men han fick sova hon sin mormor två nätter, när vi blev igångsatta. Jag var väldigt glad att vi fick lämna förlossningen efter 6 timmar och åka hem, gu så jag saknade honom. Hade inte velat stanna på bb ytterligare två dagar.

Jag hade packat, yoghurt, ellas kitschen, russin, en burkmat, blöjor, tvättlappar, en tröja, ett par strumpor och ett par byxor samt pyjamas i hans väska :)

Svar: Känns jobbigt att behöva vara ifrån sina små, plus att inte veta hur länge. Knappt varit ifrån Ellie 12 timmar och dom timmarna var as jobbigt..
Skönt att ni inte behövde vara ifrån honom längre än vad ni var.
Men lillasyster är ju super söt ! Vilken fin hårfärg hon fick.
Ina - en mammas historia

2013-03-06 @ 14:17:19
URL: http://mittunderverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0