Två månader

Nu är det inte lång tid till det är jul.

Gud så mysigt.
Det är en högtid som jag håller varmt om hjärtat.
Min favorit högtid värd att fira.
Älskar just allt med julen.
Färgerna, doften, julpyntet, belysningen, bakningen och glädjen.
Maten är väl det som lockar minst.
Jag är nu super sugen på att börja fixa pyssel och baka inför julen.
Fast jag har ju börjat lite smått med julklapparna.
Det är många som ska inhandlas.
Tråkigt att behöva vänta med julbelysningen.
Ljuset som lyser upp mörkret.
Funderar nu på att börja fixa balkongen, men kanske
inte tända upp än.
Förra året hann vi inte få upp belysningen innan snön kom och
då var det för sent att kunna fixa.


Jul känslorna kryper fram sakta men säkert.
Jag kan ju lova att det inte vart bättre när svärmor kom med en jultidning.
I år kommer det bli en mycket speciell jul.

 

 

Förra året höll jag på att tappa andan när folk gick runt och sa att pepparkakor är rasister. 
1. Pepparkaka är en pepparkaka.
2. Vem älskar inte pepparkakor? 
3. Hur gulligt är det inte när ett barn är utklätt till en pepparkaka?

Pepparkakor är förbaskat gott och hur gulliga som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0