Att amma

 

Jag är väldigt glad över att jag
kunnat amma båda barnen. 
För mig var det ett självklart val om jag och min bebis kunde.
Gick det inte så gick det inte
men då hade jag i alla fall försökt. 
Mjölk har jag haft gott om och två väldigt duktiga små bebisar.
Kevin hade dock svårt att greppa tag i tutten i början. Så lite extra hjälp fick han av mig. 
Sluta amma Ellie vid 9 månader. 
Då kände vi båda två att det var dags för det gick hur bra som helst att sluta.
Så får vi se hur länge jag ammar Kevin. 
Det är super mysigt och sjukt underbar kontakt man får till sin bebis. 
 
I min värld är det självklart att slänga fram tutten när min bebis är hungrig. 
För alla är det inte lika självklart. 
Vissa tycker det är obehagligt,
andra kan inte. 
Det viktigaste är att det lilla bebisen får mat den mår bra av och blir mätt. 
Genom ersättning eller bröstmjölk det spelar ingen roll. 
 
Men det här snacket om att det inte är okej att amma öppet. 
Det är ju bara så fel. 
Att amma sitt barn är lika naturligt som att äta från en talrik. 
Låt mammor amma sina barn offentligt. 
om du blir äcklad av att se, gör det enkelt för dig själv igenom att kolla bort. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0