Kurser

 

Jag ansökte till tre kurser.

Den jag verkligen ville var redan fullbokad. Det var att göra bröllopstårtor.

Hoppas jag får plats nästa gång.

 

Det roliga var att jag kom in på dom andra två istället. Glad vart jag när jag fick mailet.
Första kursen kommer vara

under två tillfällen.

 

Blommodellering, där man kommer få lära sig att göra olika slags blommor i sockerpasta.

I skolan fick vi bara lära oss att göra rosor. Det här kommer bli as roligt och jag tror verkligen att det här kommer vara bra att ha ute i arbetslivet.

 

Den andra kursen är att lära sig spritsa olika blommor på cupe cake.
Kommer kanske inte vara till så stor hjälp i framtiden men så otroligt roligt att kunna.

 

Fler kurser kommer det förhoppningsvis bli eftersom jag vill utvecklas på bakningen.

Det är snabb kurser på två timmar och 30 min per gång, kvälls tider.
Så barnen får vara med deras pappa två kvällar och en kväll hos sin mormor.

På dag tid kommer vi köra på som vanligt. Det gör mig lycklig att jag kan få ta hand om mina barn och samtidigt kunna göra något jag vill. Negativa är ju resvägen på en timme och 30 min. Det är en bra bit till Täby.

Fast det är det värt!

 

Jag hoppas det erbjuds fler kurser och framför allt om bröllopstårtor ;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0