Om det

 
 

Jag blir lite besviken när ni tror att jag är i mot förskolan, verkligen inte.
Det är ett bra ställe. 
Men passar inte alla barn eller föräldrar för den delen. 

Det är inte min ensak hur andra lever,

så länge det funkar för barnet och föräldrarna så är det toppen.

 


Jag vet att det finns bra förskolor med många vuxna och inte så många barn. Förskolelärare som är hur underbara som helst.

Barn som inte går många timmar, barn som trivs på förskolan.
Jag blir faktiskt glad när jag får höra att "förskolan funkar hur bra som helst för oss" och "vårt barn trivs så bra där".

men jag vet också att det finns förskolor som är mindre bra. Där det är 10 barn med en förskolelärare, Där barn inte får uppmärksamhet,  får dålig mat och nya blöjor vid behov, listan kan bli lång. 

Lite skrämmande är det när en förskolelärare säger "jag tänker inte låta mina framtid barn gå på förskolan".

 

Det är alltid olika vart man än tittar.
Alla barn är olika, det är vi vuxna också. Olika beslut, egna viljor, särskilda behov och drömmarna skiljer oss åt.

 

Så återigen, vi har gjort ett val för våran skull. Jag skulle må dåligt att inte umgås med mina barn och jag vet att barnen mår bättre med mig och Fredrik. vi har möjligheten att vara tillsammans. gör det mig till en sämre människa så kan jag leva med det :). 

 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Du ger dina barn lika bra uppväxt och lärande även fast dom inte går på förskola i know that:)! Fast jag jobbar på förskola <3 va stolt över dig o ditt val undeebara kvinna!

2014-04-18 @ 20:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0