Vart visst aldrig äldre än 15.

Jag och mamma följde med mina två yngre systrar till deras nya skola.
Tog inte många minuter innan rektorn kom fram och hälsa glatt på mig,

hon trodde att jag skulle börja,

jag skratta lite och sa nej nej jag ska inte börja här, då fråga hon vilket gymnasium jag går på. Då hoppar mamma in i samtalet skrattande och säger att

jag är två barns mamma.
Ja dom två skratta gott åt det, sedan gick hon vidare. En minut senare kommer en lärare fram till mig, så börja det om på nytt!

 

Hahaha seriöst ser jag så ung ut att folk tror att jag ska börja högstadiet?
Inte första gången någon tror att jag är yngre än 18 år. Händer typ dagligen.
- är det inte tufft att vara så ung med två barn?
- har du legg?
Blivit nekad folk öl på Konsum för att jag inte hade med legget.

- hur gammal är du?

Brukar jag säga gissa så blir svaret alltid 15.

 

Bara tre exempel..
Kul att folk tror att jag är så ung men ibland vore det skönt att se ut som en 24 åring, så jag får hoppas att jag ser lika ung ut när jag är 40 år och uppåt;)! Det är ju då alla vill se unga ut.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0