Hassel & kokos muffins

Vart inte så super snygga, då Ellie höjde tempraturen till 250 grader. Busunge! 
Tur var att  jag hann märka det innan dom vart brända.
 
 

100 g smör
2 st ägg
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
3 dl mjöl
1 dl mjölk
2 tsk bakpulver
2 dl kokosflingor
50 g hackade hasselnötter

 

Smält smöret.
Vispa ägg, vaniljsocker och socker poröst.
Rör ner smöret, mjöl, mjölk,

bakpulver och kokosen.
Vänd ner nötterna.
Häll upp i formar och

grädda i 175 grader i ca. 15 min.

Låt svalna.

 

Om jag hade haft mer tid hade jag gjort en frostig med 150 g Philadelphiaost, 4 dl florsocker och 50 g smör.
Sist hade jag toppat med

kokos och riven hasselnöt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0