Framsteg

 
 
Vi har ju semester, eller Fredrik har.
Men vi ligger inte på lat sidan för det.
Dagarna rullar på och mycket roligt hittar vi på tillsammans.
Sjukt underbart på alla sätt och viss.
 
Ellie har blivit jätte duktig med att vara blöjfri här hemma.
Känner hon att kiss är på väg springer hon till pottan och kissar, hon till och med gör rent pottan.
Glömmer hon av sig kommer det lite kiss och sedan springer hon till pottan.
Imorgon tar vi steget ännu längre, testar utan blöjan på öppna förskolan.
 
Just nu, har jag slutat att natta Ellie utanför hennes dörr, jag sitter vid matbordet där hon inte ser mig.
Inne på tredje dagen, dom två tidigare dagarna har det tagit 90 min och idag 60 min.
Hon ser det hela som en lek, fram och tillbaka tills hon tröttnar och somnar.
Tålamod behövs här.
Men efter att jag börja med det här så har hon vaknat två gånger per natt.
Efter jul var hon som hel galen på nätterna, vakna minst 6 gånger varje natt.
Mer sömn till föräldrarna, så det är värt att gå fram och tillbaka 100 gånger.
 
Även Kevin har blivit super duktig, somnar utan tutten eller min närhet vid nattning.
Helt själv i spjälsängen. Det som är svårt, är ju att han vill ha tutte fast han inte är hungrg.
Jag ser ju inte det som ett jätte problem om det vore så att han ville ha någon gång per natt.
Men det var två gånger i timmen han väcker mig för tutte
(nej jag överdriver inte).
Fredrik har dom senaste kvällarna fått gå in och fått han att somna om.
Inte alls så specielt svårt för Fredrik. Ger nappen och typ går ut.
Jag tar han om nätterna, då ger han sig inte förrän han får tutten.
Men det har blivit bättre,  2-5 gånger per natt.
 
 
Så jag känner mig inte som en zombie längre, bara lite halv döende.
 
Kevin börjar bli bättre när det gäller mat.
Välling är gott, barnmat äter han en halv burk per måltid som är två gånger om dagen.
fruktpurer älskar han.
Allt är på hans villkor, vill han inte ha då går det inte få i han något annat än bröstmjölk.
 
Många roliga framsteg på så kort tid.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0