Hundar och barn

 
 

Jag har hittat ett perfekt litet "kryp in" utomhus. Där inga andra är, där mina hundar och barn får utforska hur dom vill utan att jag får höra någon spydig kommentar.
Rocky och Zelda får skippa koppel,

Ellie och Kevin får leka hur dom vill.
Så otroligt skönt område i skogen

nära där vi bor.

 


Bara under dom här två dagarna har Rocky blivit mycket gladare och han kommer när jag ropar. (Han älskar att vara fri men är sämst på att lyssna, så jag har jämt koppel på han.)

 


Imorgon ska jag ha med hundgodis

och ha övning med honom.
Ellie och Kevin ska vara med så att Zelda och Rocky lyssnar på dom med.

Ellie är stor nog att lära sig

att samspela med hundarna. 

Kevin vill göra allt Ellie gör.
Så han ska vara lika delaktig som Ellie.

 

Zelda är dessutom en grym hund som inte är svår lärd och har ett stort hjärta,

alla som träffar henne blir förälskade i henne.
Rocky är dock lite svår, väldigt egen, en mans hund (Fredriks hund) men det finns inget ont i han och han är väldigt underbar, gosig och kärleksfull när det passar han.
Två väldigt olika hundar

som passar så bra i vår familj. 

 

Zelda, Rocky, Ellie och Kevin får följer med till  lekparker, badställen och hem till folk.

Finns undantag då hundarna inte kan följa med, tyvärr. Bil, buss, tåg och tunnelbanan är inga hinder. Alla 4 är vana och jag har alltid börja åka iväg i tidig ålder. det är vad man gör det till. 

 

Jag älskar mina barn och hundar.
Dom är otroligt viktiga och älskade.
Alla för en, en för alla och ingen lämnas utanför.
Det är så jag ser det.

 


Fått höra många positiva

och negativa kommentarer.
Fått flera olika frågor.
Jag svara på frågor och blir alltid barnsligt glad när någon säger något fint.
Det negativa skiter jag fullständigt i, för jag gör det som känns bäst!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0