att vara hemma

 
 
Mitt jobb är att ta hand om det viktigaste jag har, vilket gör att mitt jobb är det
viktigaste jobbet som finns. 
 
jag städar undan samma saker, 
varje dag. 
Håller tvättkorgen lagom full, 
finns alltid rena kläder i skåpen. 
Byter blöjor, torkar rumpor, händerna och munnarna, miljontals om dagen. 
Erbjuds alltid två varma måltider, frukost
och mellanmål, varje dag. 
Håller igång aktiviter för barn och hundar,
varje dag. 
Jag uppfostrar och ger barnen kärlek, varje dag. 
Jag springer omkring för att ta hand om mina barn, dygnet alla timmar. 
Myser, bär, kramar, tröstar, busar, lär, promenader, leker och mycket mera.
Listan kan bli lång.
Jag förbereder allt dagarna innan, planerar och förbereder alla festligheter och pysslar så vi för alltid ska minnas. 
 
Mycket som händer, mycket vi gör varje dag. Det är inte så jag ligger i sängen och
pillar mig i naveln. 
Det jag gör varje dag är inget som gör oss rika. Det är riktigt slitigt och ibland vill jag bara hoppa ut genom fönstret. 
Men den kärleken, uppskattningen och tilliten jag får av våra barn betyder så otroligt mycket.
Det ger så mycket, det är värt allt
och jag älskar allt. 
Till och med blöjbytena, då Kevin kommit på att han kan leka tittut med benen.
 
 
Alla små som stora stunderna
tillsammans är det som räknas. 
 
Tänk ett steg längre än innan du dömer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0