Punschrulle

När jag gör dammsugare gör jag inte efter något recept, jag bara kör efter syn och känsel. 

Hade varit toppen om mina smaklökar hade gillat dessa godbitar. 

Tur att min man gillar dom. 

Så här vart mitt recept sist jag gjorde dammsugare.

 

 

 

350 g kaksmulor/mjuk kaka

60 g florsocker

125 g rumstempererat smör

16 g kakao

65 g florsocker

Arraksessens efter ditt personliga tycke

400 g marsipan

200 g mörk choklad

 

Smula och mixa smulorna med stavmixer eller mixen. 

Blanda samman med smör, florsocker  och kakao. 

Ha i Arraksessens, smaka av. 

Låt vila en stund i kylen. 

 

Rulla ut degen och kavla ut marsipanen. Rulla in degen i marsipanen. Dela i lika stora bitar. 

Smält chokladen och doppa varje sida i chokladen. 

Låt stelna

 

Förvara kallt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0