Köttfärssoppa

Något vi väldigt sällan äter.
Soppor med hembakat bröd. 
Jag själv tycker det är så gott.
Borde bli en förändring på den biten tycker jag.
Dena variant är en köttfärssoppa.
Mycket god.


300 g köttfärs
1 gullök
2 morötter 
2 paprikor 
2 tärning buljonger 
3 dl strimlad vitkål
2-3 dl krossade tomater
1,5 liter vatten 

Valfria kryddor:
Jag använde 
Salt, vitpeppar och svartpeppar.

Hacka lök, paprika och morötter, frös dom i smör.
Tillsätt köttfärsen och 
låt det fräsa tillsammans. 
Ha sedan i resten av ingredienserna och låt det små koka 30-60 min.
Ju längre det kokar ju mustigare blir det.

Servera med bröd och 
en klick cream freash.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0