Kycklingpaj

Jag kan ha gjort en hel del pajer i helgen. 
Så smidigt att ha i frysen. Barnen älskar pajer och jag gillar att man kan variera. 

Men dessa kycklingpajer är bäst. Älskar dessa. 
Men jag brukar göra dessa i muffins format, perfekt att ha som matsäck eller mellis. 

(null)


Här kan man göra det väldigt enkelt!
Även jag kan. 

200 g kycklingfilé 
En påse mexikans spicemix 
100g feta ost
7 st Oliver 
7 st  körsbärstomater 
1,5 dl creme fraiche
3 ägg 
Jag brukar köpa 1  kyld smördegsplatta. 

Rulla ut smördegen och skär ut kvadrater anpassade till muffins plåtformen. Täck formarna med degbitar. Pensla med ägg och nagga dem

Tärna och stek kycklingen i smör och krydda med mexican spicemix. 
Fördela kycklingen, fetaost, oliver och tomater i formarna. 

Vispa ihop crème fraiche och ägg. Häll över äggstanningen och grädda i 225 grader, 15-20 min.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0