Skynda nu

Jag vill helt enkelt inte vara gravid längre. Vill ha ut den lille nu. Fast jag vet att h*n mår bäst av att vara kvar ett tag till. Men hallå, jag var fem veckor för tidig och så stora fel är det inte på mig, eller?;)
Nee men den lille får komma när den behagar och jag får vänta.

Finns massor av ider på internet som man kan tänka sig att testa för att få igång förlossningen,
fast det är nog en bra ide att vänta tills lillen har lagt sig rätt:)
.

Anans
Ananas innehåller enzymet bromelain som man tror mjukar upp livmoderhalsen och sätter igång förlossningen. Större mängder stimulerar också magen, vilket kan påverka även livmodern.

Curry

Hett kryddad mat rekommenderas ofta som ett sätt att sätta igång förlossningen. Det kan vara så att heta kryddor stimulerar tarmen och på så sätt även livmodern.

Hallonblad
Hallonblad kan tas som örte eller i tablettform. Man tror att det kan stimulera livmodern.

Pepparkakor

hemmagjorda med extra kanel och kryddnejlikagör så att ytterligare öka på livmodersammandragningar och sätta igång en förlossning kanelen har den fördelen att orsaka en starkt sammandragande effekt och kan med fördel även det användas inför en förlossning. Gott om man går i väntan under vintertid.


Promenader
Förklaringen verkar vara att tyngden av barnets huvud mot livmoderhalsen stimulerar utsöndringen av oxytocin, vilket förhoppningsvis sätter igång förlossningen. Att vara upprätt gör i sig att tyngdlagen jobbar i rätt riktning.

Asså undra om det ens funkar något av det här. Ungen kommer när DEN vill, inte när vi vill..
Med mina promenader borde den vara ute för länge sen. Vi går ganska mycket om dagarna.



Kommentarer
Postat av: T

Jag har hört andra saker som kan hjälpa;)

2011-09-21 @ 22:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0