Mammas trollunge

 

 
Oj vad jag älskar min dotter. 
Men hon är inte den lättaste att ha och göra med just nu.
Det är en fas som alla alltid säger, det går över. 
Men tänk er 6 timmar på en liten yta högt upp i luften med en 1 åring som leker rövare.
Stackars oss, stackars alla andra. 
 
Hon vill inte sova, dagtid eller på kvällarna.
Ja vi som hade lyckas så bra.
Somna själv i vagnen varje sov stund på dagen.
Nattningen, ja vi kunde lägga ner henne i sängen.
Ca 10 minuter senare så sov hon till 5-6 då hon ville komma upp till våran säng och gosa.
Det bara tvär vände och nu när allt gäller att sova är ett krig.
Enda sättet nu är att börja om från första början, ta steg för steg igen. 
Vi som var så nära målet vi satte upp. 
Kanske gick det för snabbt fram, för långsamt eller så är det bara så att hon testar oss.
Vad vet jag?
Både jag och Fredrik kan vara helt utmattade efter en dag.
Mycket beror nog på att vi alla sover dåligt.
Jag tror att Ellie kommer blir gladare och mer trygg
om hon bara kunde få ro i kroppen att få sova dom timmarna hon behöver.
Jag vet att jag och Fredrik skulle behöva det.
 
För vardag som går börjar hon vissa sin egna personlighet.
En egen hög person.
Väldigt kärleksfull och det bästa hon vet är att kramas,
närhet är det absolut det viktigaste. Hon kan släppa exakt allt,
springa fram och ge en lång underbar kram. Mitt hjärta smälter varje gång. 
 
Rastlös med en väldigt stark vilja.
Jag älskar det, för det är såna vi är.
Hon försöker verkligen berätta vad hon vill både med ljud och kroppspråket.
Jag längtar tills vi kan prata så jag kan förstå vad hon säger.
Frustrerad blir hon när ingen förstår vad hon menar.
 
Jag förstår hennes vilja att göra saker hela tiden.
Att vara hemma en hel dag kan kännas som att jorden går under.
Hoppas verkligen på allt att flygresan kommer gå bättre än vad jag tror.
Lugnet hon hade kommer tillbaka under dom 6 timmarna vi är i luften.
Hitta tryggheten att kunna sova en hel nattsömn.
Hon får gärna leka rövare, utforska världen.
Det är vad jag vill att hon ska göra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0