segis dag

 
Sovmorgon fick vi, halv 10 gick vi upp ur sängen idag.
Idag har varit en riktig en sån där söndag, då vi inte gjort så mycket.
Fika hos famiiljen Ö efter vår promenad. 
Jag har tvättat en massa, fem maskiner,
Tvättat och kammat ett fårskin, som jag och mina små syskon har haft.
Vilket jobb det var. Kommer förmodligen ha träningsvärk i armen imorgon.
 
Men helt klart värt det. Så mysig och den ska ligga i syskonvagnen till lilleman.
Så till vintern ska han få ha en åkpåse och Ellie får fårskinet.
Jag personligen hade aldrig gått och köpt ett riktigt fårskin.
Men glad att jag äger en nu. Kommer vara så mjukt för vår son i vagnen.
Eftersom han kommer en årstid då ena dagen är varm och nästa iskall.
Om det är varmt ute så blir fårskinet svalt och är det kallt så är den varm.
Ja, tror jag. Det är så jag har fattat det.
Har redan kammat den två gånger och det blir en gång till imorgon då den är helt torr.
 
 
Vad mer vi har gjort under dagen?
bara tagit det lugnt och lekt här hemma.
Imorgon blir det andra bullar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0