Baka, baka, baka.

 Den senaste tidens bakning
 
 
Här hemma kastars det inget.
Mums mums går det åt tre äggvitor.
Sparade ägggulorna och använder två till halloncurden
och ett ägg till smörkrämen i rulltårtan.
I Curden skulle man ha hallonsaften,
skärnorna från hallorna åkte till smörkrämen till rulltårtan.
 
Om man inte känner för att baka en massa så går det lika
bra att frysa in ägggulorna och använda det när dom behövs.
 
Passar bra att baka nu, då det är två månader kvar till Kevins dop.
Plus att Fredrik är hemma och kan hjälpa mig med småttingarna.
 
Har mycket som jag vill baka.
Men den här gången blir det inga dubbla satser.
Det kommer förmodligen bli över.
Men det kommer gå åt då det går att bjuda på ÖF
och så fyller Fredrik år några dagar efter dopet.
 
Det här med min egna receptbok, går inte alls bra....
Jag hittar ingen bra bok.Vill inte ha en präm då dom är så stora och klumpiga,
ganska fula för den delen.
 
Vill ha en bra storlek som inte tar så stor plast.
Jag vill ha i kategorier och kunna behöva lägga in recept i rätt kategorier med tiden.
Svårt att hitta den där boken. Tror inte ens att den finns.
Kanske får försöka göra mig en egen bok. Hur man än gör.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0