Påskhelgen

 
 

 

Jag, barnen och min syster
åkte till stavsnäs för att fira

påskafton med Fredrik familj.
Först stanna vi för lek och fika hos Inger och Bosse. Ellie och Fia följde med cicci hem.

Jag och Kevin stanna kvar. När Kevin vakna gick vi också över.

Kenta och cicci bjöd på lyxig påskmiddag.
Efter middagen var det dags att spela påskspelet. Under tiden fick barnen öppna sina paket. Mycket roligt och behövliga saker fick dom. Även jag vann 4 roliga paket.

 

20.43 tog vi bussen hem. Bussresan gick bra fast kl var så mycket och halv 11 somna dom två i sina sängar.

 
 


Att en liten kille gör morgon klockan 6.

Är inte lätt.
Men Kevin är som mysigast då, så blir massor mys tills att Ellie vaknar då blir det fullt upp.

Solen sken och vi ville inte sitta inne.

Blåsa bubblor, springa, leka i parken, plocka blommor och sparka boll.

Det hanns med under timmarna vi var ut. 

 

 
 

Dagen äventyr var att åka in till Farsta.

Träffa upp mamma i Skärmarbrink.

Sedan vart det lite shopping.

Fick med mig lite smått till mitt pyssel skåp.
Hem till mamma som bjöd på lunch och fika. När dom små vart så trötta att det bara vart gnäll fick vi tjuts hem av Christer.

Det betydde mycket. Bussresan hem hade inte blivit lätt den här gången.

 

Hemma plocka jag fram måla färgen och där satt vi och måla fram till middagen.
Var inte mycket energi kvar i någon av dom så det tog knappt en sekund innan dom sov.

Jag fick tid för mig själv. Jobbigt läge.

Så jag satte igång att smälta choklad för att göra stjärnor, roligt var det och enda tråkiga med det var att chokladen tog slut.

Var bara att städa undan och plocka fram palettfärg och en filt.
Innan jag gick och la mig hann jag göra en mössa till Ellie.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0