Diy fjärilar

 
Man behöver inte alltid panta sin pant flaskor.
Man kan ju göra fina fjärilar att pryda hemmet eller att ge bort till någon. 
 
 
Av en julmust flaska fick jag ut 9 st fjärilar. Det är pilligt men givande. 
Att klippa ut fjärilarna tar inte så lång tid men att färglägga gör det. 
Om man nu vill ha fina mönster. 
Fjärilarna med färg har jag målat med nagellack,
torkar snabbt, håller bra, lätt att måla med och det viktigaste av allt är att det blir snyggt. 
Så har vi dom svarta fjärilarna som blivit målat med Hobbylack, två omgångar. 
 


Så här kommer en liten beskrivning på hur jag gör, samt en mall jag använder.
 
 
Lägg flaskan i varmt vatten i ca 5-10 min. För att bli av med etiketten. 
Jag klipper ut mina mallar, sätter på kludd/tejp och trycker den mot min pantflaska. Drar ett sträck runt hela mallen, tar bort mallen och klipper ut fjärilen. Böjer sedan vingarna upp och färglägger i färgerna jag vill ha. Låt torka. 
 
När jag sätter fast dom på ett föremål använder jag antingen kludd eller lim (beroende på vart det ska sitta). 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Wow vilka fina!! <3

Svar: Ja super fina 😄
Ina - en mammas historia

2016-01-17 @ 22:32:56
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0